Därför älskar jag...


Tulpaner, ja varför skulle man inte älska tulpaner!? Så bastanta och skira på en och samma gång. Första stora färgklicken på våren när allt är på väg men inte ännu har helt kommit igång! Plikttroget kommer många tillbaka medan några väljer att inte dyka upp. I år ska jag markera var jag ska planera fler och jag ser att i rosa delen av Regnbågsrabatten behöver jag fylla på. Åh, vad jag blir glad av tulpaner!


Nästa fredag har vi säsongsavslutning för Blommig Fredag  med temat - Grand Finale!




Kommentarer

Håller med.Dom börjar ju blomma vid den tiden då man har längtat så efter grönt och färger i trädgården .Så tulpanen är en av mina favoriter med och i år har jag fått ha kvar mina och dom är inte så många.Rådjurer har ju mumsat i sig alla varje år.Men i år har jag sprutat med Tricogarden och fått ha dom kvar.
Lotta sa…
Ser att vi älskar samma sak! Underbara bilder av en favoritblomma. Ha en skön trädgårds/foto helg. Kram Lotta
Maribel sa…
Fina bilder på vackra tulpaner. Visst är de fina.
Ha det gott /Marika
Zauberpalme sa…
Stunning Tulip fotos. Thank you for hosting and have a great weekend. Tamara
Anni sa…
Tulpanerna är som stolta trumpetstötar i rabatterna, så häftiga i alla sina olika variationer. Och just det där att de blommar under så pass lång tid om man planerat och planterat rätt.
Vackert är det hos dig!
Visst lyser de upp med sina klara färger, tulpanerna. Jag var ute igår och fotograferade, planerade och märkte ut vart det behöver fyllas upp i rabatterna med ny lökar till hösten.

Trevlig helg! /Birgitta
Anonym sa…
Tulpaner är mina favoriter också så här års, även om jag valde en annan favorit till dagens tema. :)
Trevlig helg!
Kram Kristina
Ninnis sa…
Vilka underbara bilder....kan man annat än älska...=)

Kram Ninni
Vackert! Jag behöver med fylla på tulpanbeståndet till nästa år, många som inte kom igen från i fjol.
Kram Maria
Heisann! Tulipaner er så stilige ....
Tulpaner älskar väl alla!? Underbara blommor!!
KRAM
Susie
Gärna tulpaner. Här på gården finns det några som återkommer. Andra har kortare livslängd men jag njuter av dem alla.
Trevlig helg!
Anette
Anonym sa…
The dark red tulip is beautiful! Have a great weekend!
AnnA sa…
God kväll!
Ja, de är underbara tulpanerna, och denna våren verkar det som om rådjuren låtit dem få blomma ifred hemma hos oss.
Vackert foto som alltid.
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA
Merja sa…
Fint! Börjar gillar dom mer och mer:)
Trevlig helg!
Håller med dig. Det går inte att inte gilla Tulpaner. Jag vill har fler av dem för varje år som går :)
Ingmarie We sa…
Tulpaner är fantastiska. Älskar de svarta och de vita.
Meta sa…
Det är härligt med tulpaner och tänk så många olika det finns alltid någon till alla.
Ha det gott och fortsätt njut snart är den tiden över
Kram Meta
lavendia sa…
Tulpaner som finns i så många färger och även former. Och kommer tidigt. Klart den är älskad. / Britt
Anonym sa…
Ja, tulpaner är verkligen intressanta och vackra, så många olika färger och former.
Jag har jobbat mycket i Holland och verkligen sett dess tjusning.
Ha en skön söndag önskar Lena från Wales
Sussi sa…
Fanatiska bilder och härlig trädgård. //Sussi

Populära inlägg