Drömmar & Visioner - 2016

Tiden går fort när man har roligt! Så fort att jag helt glömt bort att det är ju vårpremiär för Blommig Fredag! Så kan det gå när man äter för mycket julmat och godis, njuter av all fantastik snö som är så vacker att det gör ont och lägger i en lägre växel. 

Mina drömmar och visioner för 2016... Som vanligt har jag massor och jag tror verkligen på att drömma utan hämningar och hinder. Strunta i vad som är realistiskt utan helt ge sig hän. 

I mina drömmar så är jordkällaren helt klar! 



Just nu sover den under den stora blå presenningen som är helt täck med ljuvlig snö!
Växthuset är också helt klart!



Jag har planterat en hallonhäck i slänten!



Jag skördar alla frukter och tar tillvara på dom även havtornen som blev koltrastmat i år!


Jag har påbörjat min vita rabatt!



Jag har massor av dahlior som jag sen gräver upp och förvarar i jordkällaren under vintern.



Det var drömmarna det! Realistiskt så vet jag att jag kommer inte hinna allt. Som många av er vet så jobbar jag stenhårt med mitt företag vid sidan av mitt andra jobb. Det har hänt mycket på två år, galet mycket och nu i vår ser jag så mycket fram emot att vara hemma en dag i veckan och då ska jag även passa på att prioritera trädgården. Det är min största vision för trädgården den här året - att prioritera mer tid i trädgården! Jag mår så bra då! Hittar inspiration och glädje!

För er som är nyfikna på vad jag jobbar så hårt med och som stjäl min uppmärksamhet så kan ni gå in på www.helenaparmer.se så får ni se hur det går!




Nästa vecka så är temat för Blommig Fredag - Min vinterträdgård!


Kommentarer

Veronica sa…
Nu så, är ordningen återställd!
Vad skönt för dig att få vara hemma en dag i veckan och gå all in i trädgård!
Och jag tror det är viktigt att verkligen göra det oxå!

Puss och kram

//Veronica
Gunilla sa…
Härliga visioner som du har framför dig.
En del har du ju redan förverkligat.

Trevlig Helg
Ingmarie We sa…
Lycka till mina dina mål för trädgården. Vad skönt att vara ledig en dag i veckan.
Hej o God Fortsättning och Häärligt nytt trädgårdsår, va skönt med en extra dag i trädgärden! Ha det gott, kram Ewa :)
Härlig läsning, det var många drömmar på en gång:) Så skönt med en ledig dag, det skulle jag med vilja ha.
Kram Maria
Jeg var inne på siden din der du skriver noe om hvorfor du liker å fotografere, og jeg er mektig imponert. Så nydelige bilder. For min del er det mye enklere å fotografere blomster, nettopp fordi du da ikke behøver være så rask. Mennesker beveger seg så mye raskere. Spennende å se hva du har drevet med tidligere også. Visjonene dine i forhold til hage er flotte. Bra å tørre ha mange drømmer og visjoner uavhengig om du regner med å nå de eller ei. Lykke til. Hilsen fra Liv
Marit sa…
Spennende visjoner!

Klem, Marit
Lotta sa…
Bra vision!
Må så gott /Lotta
Lotta sa…
God fortsättning, att ha något att drömma om är alltid härligt och din vackra trädgård ter sig verkligen som en dröm i mina ögon! Lycka till med fotograferingen 2016, dina bilder är verkligen tilltalande och förmedlar så mycket känsla! Trevlig helg! /Lotta
Maribel sa…
Jag kan se både växthus och jordkällare klara, det blev fint...
Härligt med mer trädgårdstid.
Ha det fint!
Marika
Känner igen det där med många stora visioner, men de brukar bli genomförda förr eller senare. Jordkällaren tror jag blir jättebra. Skulle också vilja ha.
Allt gott
Anette
Anonym sa…
Åh, härliga drömmar och visioner! Inte minst är jag glad att du satsar mer på egna företaget. Stort lycka till på mässan och njut av trädgården på din dag hemma.
Önskar dig en fin helg!
Kram Kristina
Villrose sa…
Hvit rabatt blir jo spennende!
Mer tid i hagen er en bra plan :)
Inger sa…
Havtornen är verkligen fina. Så skönt att du ska ha en ledig dag per vecka, att jobba för mycket är farligt, det vet jag av egen erfarenhet.
Kram
Vad skönt att koppla av så att tid och rum försvinner. Det är väl det man även har trädgården till. Vad roligt med egna företaget!
Kram
Anita sa…
Det är så himla roligt att det går så bra med företaget. Och att vara hemma en dag i veckan, det låter ju superskönt. Då kan drömmarna bli verklighet och dom som inte hinns med, ja dom finns ju fortfarande kvar. Det är en ynnest att bara kunna gå ut och ge sig hän ... eller bara njuta.

God fortsättning på 2016!

Kram Anita
Så skönt att det går bra för dig och vad skönt med att få en dag i veckan att vara hemma på.
Härligt med drömmar och de som man inte hinner uppfylla får man fortsätta drömma om .
Ha en fortsatt skön helg :)
lavendia sa…
Vilken havtornsbuske! Jag har nog aldrig sett så mycket havtorn på en buske. Kul med jordkällare, inte så vanligt./ Britt
Låter som en utmärkt vision!
Milla
Låter som en utmärkt vision!
Milla
Sofie sa…
Många härliga drömmar att förverkliga med tiden, det som inte hinns med nu kommer säkert senare. Härligt att ha en extra dag att kunna njuta av trädgården. Ha det fint!
Kram Sofie
Vilken fantastisk hemsida du skapat och vilka gudomligt vackra bilder du tar - helt magiskt !!! Är djupt imponerad över den verksamhet du byggt upp på så kort tid och över allt du företar dig - du är en tusenkonstnär Hélena !
Hoppas du får tid över för din fina trädgård i vår som du önskar - det skall bli fantastiskt roligt att följa dig med alla projekt !
Ha det så gott !
Kram/Isa
HWIT BLOGG sa…
Låter som härliga visioner för 2016...jag får nog också börja med sommarens planer snart! Tiden går fort! Ha en skön söndag nu...
Kram från Titti
AnnA sa…
Hej du!
Härliga visioner.
Jag missade det helt...hade ritat upp ett inlägg i huvudet redan i december, och trodde att det var nästa fredag som fredagsblomningen startade upp. Fast egentligen hade jag inte heller tid, då flyttlasset gick från Jönköping till Göteborg i ett livat och glatt vinterSverige.
Men vi ses på fredag!
Ha det!
hälsn
AnnA
Tittade med beundran på dina bilder på hemsidan och blev vansinnigt imponerad! Man fick verkligen en känsla för glädjen på bröllopen, speciellt hos det vinnande paret. Otroligt charmiga bilder.....
Nu ska jag försöka komma på vad mitt bidrag på fredag ska innehålla!
KRAM
Susie

Populära inlägg