Skär lycka!

Rosa, den där färgen som många har åsikter om! I trädgården och på blommor är den i alla fall ett självklart val för mig. Som på vårens tulpaner!


Eller försommarens underbara Vallmo som var något av det första jag frösådde.


Min härliga sillsallad i den rosa delen av Regnbågsrabatten!


Eller som på alla fantastiska rosa rosor som jag har och jag vet att det finns ännu fler som jag skulle vilja ha...


Eller som hos del rosor som tror att de är pioner, här James Gallaway


När min kompis berättade att hon skulle gifta sig så var det självklart att jag erbjöd mig att göra brudbuketten och igår fick jag äran att följa med min personliga drugdealer, Blomsterprinssesan, till Årsta Partihallar och vara med vid inköp av blommor till affären. Att få gå runt och bara njuta av allt vackert...ren och skär lycka! Ska åka med någon dag och ha med mig kameran men några bilder lyckades jag ta med mobilen och dessa skära ranunklar, nejlikor och rosor kommer att finnas i min kompis brudbukett nästa lördag.


Har vi frossat klart nu i rosa? Ja, kanske för den här gången men det ska bli roligt att få se alla era skära och rosa inlägg. 

För er som vill hänga på Blommig Fredag men inte vet hur man gör kolla det här inlägget, Blommig Fredag. Förra veckan fick jag frågor kring vilken blomma det var som fanns runt den lilla trappen och det är Stjärnklocka.


Nästa vecka är temat för Blommig Fredag - Mitt första vårtecken! Jag vet att det fortfarande finns snö i vårt avlånga land men eftersom vi nu har gått in i en vårmånad så är jag övertygad om att vi alla har våra egna vårtecken.




Kommentarer

Hans sa…
Härligt tema nästa vecka, att hitta vårtecken ska nog även gå för oss längst i norr, även om vi ännu skottar snö istället för gräver i jorden.

Jag börjar genast att fundera på vad jag ska visa då, men jag har en känsla av att jag inte kommer att kunna bjuda på så grann blomning till nästa veckas 'blommiga fredag'.

Trevlig helg!
Jag älskar rosa även utanför trädgården och frossar därför mer än gärna i dina bilder! Håller med om James Galway, den är verkligen en osannolik ros, kanske med storhetsvansinne😄
Kram
Elin
Vilken magisk rosa sillsallad! Spännande med brudbuketten hoppas vi får se den också :) Hoppas vi fått ihop lite vårtecken om en vecka då.
Trevlig helg!
Maribel sa…
Underbara rosor, verkligen fina.
Trevlig helg!
Lotta sa…
Vilka fantastiska rosor du har! Jag är riktigt sugen på att skippa vår badmintonplätt och anlägga en maffig rosa rosdjungel nu.
Kram
Vilka vackra bilder på fantastiska rosor.
Fina kollage. Vilken dröm att få följa med till partihallar, det vore nåt! Här på landet kommer blommorna förbeställda med lastbil.
Allt gott
Anette
Merja sa…
Rosa eller skära inslag i trädgården är ett måste:) Fantastiska bilder på vallmon!!!
Trevlig helg!
Mascha sa…
A wonderful pink post. Most I like the poppy photos.
Thanks for hosting, have a great weekend
Lotta sa…
Dina rosa bilder är helt magiska, jag njuter verkligen av dem! Ha en underbar trädgårdshelg! Kram Lotta
Anita sa…
Det går inte att missta sig på att rosa är en av dina favoritfärger :) En helt magisk bildkavalkad! Och din kompis brudbukett kommer att bli väldigt vacker.

Önskar dig en fin helg!
/Anita
Maggan sa…
Så underbara bilder på Din sida alla vackra rosa Rosor och vilken dröm att få åka med och välja blommor till en butik.Den brudbukett som du tänker binda kommer helt säkert att bli något extra fint med så vackra blommor.Trevlig helg/Margareta
Anette sa…
Kan man få tillräckligt med rosa fluff? Nej, det tror jag inte. Många härligheter och den där James Galway....ojoj, vilken snygging. /Anette
Det var et fantastisk utvalg i rosa. Nydelig!
Vilket roligt tema! Jag är väldigt svag för rosa i alla nyanser.

Vill önska dig en skön helg

Det ska ju bli soligt och varmt säger dom.

Hejsningar
Kristina
Vilken härlig frossa i rosa. Rosorna är helt otroliga. Ha en fin och solig helg. Carita
Vilka härliga bilder! Underbart med alla rosa skönheter! Och jag förstår din känsla, har man en gång varit på partihallarna en tidig morgon och sett blomsterhavet och känt dofterna så glömmer man det aldrig. Vilken upplevelse! Ha en trevlig helg/ Titti
Ninnis sa…
Vilket härligt tema.....så mycket att glädjas över och så många härliga bilder....=)

Trevlig helg!

Kram Ninni
Vilket jättekul tema! Det här kommer bli så kul att läsa om på alla bloggar! Ja, visst är partihallarna underbara! :) Tyckte mycket om din 'James Gallaway', den ska jag nog titta lite närmare på och se om jag kan hitta någon plats för! Ha en jättefin helg! :) Mia
Cat sa…
Även om jag inte tillhör de rosa fanatikerna, måste jag medge att det är fint.
Ha de gott. Catarina
Som vanligt helt fantastiska bilder på din blogg. Tack för njutningen /Anita
Marit sa…
Nydelige bilder!
Anna-Maria sa…
Man blir ju lycklig av alla fina bilder! Rosa är ju verkligen en klassiker i trädgården!
Härlig rosafrossa i dina bilder. Jag har mycket av den färgen inte bara i trädgården.
/Anette
Så mycket vackert du har! Vilken fröjd! Och som man längtar efter blomningstider ;)
Och vad många det är som vill vara med här inne!
Så kul!

Ha det gott! Trevlig vecka! Kram Ewa :)
Anjas Hill sa…
Vilken vacker samling av rosa "rosa"!
Javisst är "ljusrött" en färg som väcker känslor - för eller emot.

/Anja
Anonym sa…
Ljuvliga rosa skönheter som man längtar nu kan inte bärga mig......
Skön helg
Kram Madde
Inger sa…
Synd att jag inte har plats för James Galway, den är så himla fin.
Kram
Margot sa…
Underbart vackra bilder! James Galway är en fantastisk ros!
Ha en trevlig helg!
Margot
Hei Pilgrim :)
Du kan tro jeg tuppet meg selv i baken når jeg i går så at du kjørte rosa som denne fredagens tema! For det var jo akkurat den fargen jeg valgte som min første farge ut i x-faktor (som jeg starter opp søndag morgen). Jaja, jeg hadde allerede sendt ut bloggposter og eposter da, så nå får jeg gjøre det beste ut av de når jeg ikke følger med.

Men du, jeg lurer. Kunne du tenke deg å gjøre meg en kjempetjeneste? Jeg kunne godt trenge litt drahjelp for å sette igang konkurransen. Det ville vært veldig hyggelig om du kunne skrive om konkurransen her på din blogg i kveld eller i morgen sånn at det når ut til enda flere :)

Uansett, ha en knakende flott helg! Håper solen skinner på både blomsterknopper og nesen din :)
Anonym sa…
Underbara blomfotografier! Alla färger har sin tjusning och rosa är vackert i trädgården. Ha en fin lördag! :-)
Meta sa…
Bilderna på dina rosa vallmo gillar jag skarpt
Ha en fin helg
kram Meta
Jag älskar rosa blommor men är ingen person som skull klä mig i rosa kläder eller inreda inomhus med rosa. Märkligt att det är så. Härligt rosa hos dig och underbara rosor! Allt gott! Milla
Veronica sa…
Den där rosen som ser ut som en pion: James Gallaway är min nästa ros på listan av måsteharos!
Hur blir det nu då?? Är det dags för ett "småfolksmöte" snart?

Kramisar
Byronesse sa…
Det ska bli så spännande att se buketten när den är klar! Har frossat i buketter på pinterest idag och ska nu frossa vidare i ev blombindarkurser:-)

Kram
Tiziana sa…
Love all!!
Your roses are so beautiful!
Have a nice Friday!
Hugs!
Titty
Jag älskar detta tema. Jag kan inte njuta nog av dina vackra bilder på rosa rosor!!! Jag väntar tålmodigt att min James Galway skall ta sig den lovar dock storheter. En storvuxen Austinros kan man begära mer.

Populära inlägg