Omöjligt!

Ibland undrar jag hur jag bestämmer mig för Blommiga fredagarnas teman? Hur ska man kunna välja ut bara en perenn till en favorit? Det är näst intill omöjligt! Ungefär som när jag den här veckan skulle välja ut sju bilder att hänga på bröllopsmässan. Sju av de nästan 20 000 bilder jag har levererat till brudpar under 2014.

Nåja, efter att ha bläddrat igenom bildarkivet så kom jag fram till en förälskelse som jag fick när jag var på Chelsea Flower Show för snart två år sen.



Blir fortfarande lika glad när jag ser guldaklejan! 


Nästa fredag är temat för Blommig fredag - vitt!




Kommentarer

Lotta sa…
Så vacker! Och inte alls lik den akleja jag frösådde som guldakleja... lurad igen... suck!
Kram
Gunilla sa…
Vilken läcker bild på aklejan.
Det är en riktigt tacksam växt den finns i många olika varianter.

Ha en bra dag
Ninnis sa…
En bild och blomma full av solsken.....=)

Trevlig helg !

Kram Ninni
Den är galet vacker guldaklejan.
Ha en fin fredag
Kram Maria
ulla laiho sa…
Jag har en vitgul akleja, som liknar din. Aklejor är en favorit hos mig.
Jannibele sa…
Ai, hvor er den søren lille solen! Tror det er en Biedermeier. Mistenkelig lik min:) Riktig god helg og takk for at du lar oss få dele og nyte!Jannicke
Anette sa…
Söt färg! Visst är alla acklejor ett litet mirakel i blomform. Ha en fin helg. /Anette
Den är magisk och jag äääälskar dessutom gult så den måste nog hamna på vill-ha-listan!
Ha en fin helg
Kram Madde
Den är magisk och jag äääälskar dessutom gult så den måste nog hamna på vill-ha-listan!
Ha en fin helg
Kram Madde
Merja sa…
Aklejor är en av alla trädgårds favoriter. Guld aklejan är ny för mig. Jätte fin!
Trevlig helg!
Den har vi också men jag undrar om vi har den äkta. Den ska väl dofta och det gör inte vår men den ser likadan ut. Ha det fint. Carita
Maribel sa…
Du har så rätt, näst intill omöjligt, valde mellan Pion och Akleja och Digitalis och........
Aklejan är juvlig, har en likadan ljust gul, den är riktigt fin.
Ha det gott! Marika
Nydelig gul farge! Ha en fin fredag :-)
Om aklejor kan man tycka mycket men visst är just denna speciell! En liten tematanke dök opp: finns det egentligen någon rabattperenn som man inte gillar? :)
Anonym sa…
Såklart! :) Skulle jag gissa vilken som skulle vara din favorit hade jag valt just guldaklejan. ;)
Hoppas du får en toppenhelg!
Kram!
Villrose sa…
Ja dette var umulig! En eneste favoritt, liksom? Men gulakeleien, den er nydelig :-)
Anonym sa…
Det var en fin Akleja med vacker gul färg.Jag har en del Aklejor och en som behåller sin vinröda färg dessutom så då måste ju den vara riktigt äkta för annars så korsar de sig hej vilt.Ha en riktigt fin helg/Margareta
lavendia sa…
Ja det är svårt att bara välja en. Men aklejan på bild är väl ett riktigt bra exempel. / Britt
AnnA sa…
Hej Hélena!
Lite beslutsångest där att välja favorit...Men akleja är ett gott val!
Columbines på engelska. Så vackert och poetiskt och romantiskt som en hel rabatt fylld med aklejor.
Trevlig Helg!
hälsningar
AnnA
Inte var det lätt inte, men till slut så..... Ditt val, akleja, är ju helt OK men kanske inget för mig. Jag har en viss förmåga att riva upp en massa sköra växter när jag rensar. Dessutom växer aklejorna vilt här och det går aldrig att behålla dom rena arterna. Dom blandar sig hela tiden. Fast det är rätt kul det med!
TREVLIG HELG
Susie
Anonym sa…
Hej, du har fina vita gummistövlar men är de halka (tex snölask). Jag har just samma och okså Nokia Hai men de bara halkar och halkar...?
Louise sa…
Det är en riktig sötnos du visar! Kommer ihåg att du har visat den innan. Nu har jag också hoppat på blommig fredag så får vi se hur det går:) Ha en fin helg!

kram louise
Håller med dig om aklejan.
Trevlig helg
Anette
Laila sa…
Omöjligt var ordet! Har försökt med aklejor här otaliga ggr men av någon anledning går de alltid ut...
Hoppas allt är bra med er!
Laila
Fullkomligt omöjligt uppdrag, men jag hittade min egen lösning på favoritdilemmat. ;)
Din ljuvliga akleja är så fin! Aklejor är en av de växter som får fröså sig hos oss, tycker om att kunna ta in den i buketter.
Önskar dig en fin helg!
Kram Kristina
Marina sa…
Ja, hur tänkte du med detta tema??? Haha...

Guldaklejan är fin, absolut.

Kram
Håller med, det är omöjligt. Ändå tycker jag att du valde rätt fredagstema så vi fick krysta lite och tänka till och verkligen välja bland alla våra favoriter.
Trevlig helg
Vivian
Supervacker!
ja det är svårt att välja.
20 000 blder bröllopp, vad härligt!
Men svårt förstår jag!

Ha det gott och Trevlig vecka!
Kram Ewa :)

GladiGrönt sa…
Oj oj, 20 000 bilder. du verkar jobba som en galning. Men ändå hinner du både trädgård och blogg. Bra gjort!
Anonym sa…
How romantic!
Visst var det omöjligt men det blev ett roligt och inspirerande tema ändå. Kul att se hur alla löser det på sitt sätt och alla medel är tillåtna ;) Väldigt fina bilder på Aklejorna!
Skön söndag på dig!
Vilket omöjligt tema! Men som tur är deltar många, så mycket blir valt... Din akleja är underbar!
Allt gott!
/Katarina
Veronica sa…
Jaha, å så var det jag kvar ;)

Guldaklejan är verkligen en bra kandidat och har du fortfarande inte den i trädgården så kommer jag, förhoppningsvis, ha ett gäng nya i trädgården i år, efter fröplantor jag satte förra året :)

Kram
Eva Linnea sa…
Vilken härlig syn du har framför dig! Vitt är vackert, både i skymning och dagsljus.
Ha det gott!
/Eva Linnea

Populära inlägg