En flytt norrut?

Det snöar, snöar och fortsätter att snöa. I morse bestämde jag mig för att gå till jobbet efter mer än en veckas sjukstuga hemma. När jag kommer ut genom dörren undrar jag så smått om vi flyttat norrut.


Allt är vitt, vitt, vitt! Det är knappt jag kan se en buske som sticker upp. Kornellen är helt begravd under snön och träden i skogsdungen bredvid är vackert inbäddade.


Det är mer snö nu än det var i slutet av december. En sak är säker, jag skulle inte orka bo längre norrut med ännu mer snö under ännu längre tid. Jag upprepar det faktum om och om igen för att försöka se allt från den lite ljusare sidan


Men ärligt talat...jag är less på allt det vita nu. Hur vackert det än är. Vill hellre vila ögonen på skir grönska...eller ja...vad som helst faktiskt som inte är vitt.

Kommentarer

Veronica sa…
Jaa! precis så är det. Det bara snöar och snöar. Jag sa just till mannen min att: Faktum är att det har kommit nederbörd hur mycket som helst sista året. Tänk på den blöta våren och sommaren! Skillnaden är att det är kallt ute så det blir i kristallform istället ....
Näe, nu får det bli en "normal" vår och sommar! Typ nu!

Kram
AnnaHelena sa…
Nej, nu är man faktiskt mätt på det hela. Men det är ju likadant varje år. Kanske är det någon mening med att man ska bli så här fullkomligt utled på vintern? Bara för att det blir så extra, extra alldeles underbart härligt sen. När våren äntligen kommer!
Inte långt kvar nu... :-)

Kram // AH
Nora sa…
Jag är ju ingen vintermänniska och har varit less på vintern ända sedan den dök upp i november:-)
Men förhoppningsvis är det över snart - det måste det bara vara!
Kram!
Japp. Kommer på mig själv med att bli förbannad bara jag kliver ut genom dörren. Inte bra. Ordinerade mig själv ett yogapass ikväll, funkade finemang. :-)
Marina sa…
Vinter är okej för mig februari ut men sen får det vara nog. Vår vill jag ha direkt då. Får väl se hur det blir med det. Hopas kan man ju :)
Jag ska hjälpa våren på väg nästa vecka för då dra jag igång Lugnet tänker jag. Vi har sportlov då och jag kommer vara ledig ett par dagar.

Kram
Förstår att du är trött på det! Här har vi några cm snö, och jag tycker inte om det.
Men dina bilder är så vackra, men hellre i december än nu.
Skönt att du känner dig bättre.
Ha det gott.
Kram Maria
Säger som du: det räckte med det som var :(
M/S Design sa…
Tröttsamt med all snö!!visst är det vackert men...
Nu vill jag ha tö!!!!!
Mariana
Hans sa…
Hej.
Jag säger som du, jag skulle inte heller klara av att bo längre norrut.
;)
Nu är det 'bara' knappt tre månader vinter kvar här där jag bor.
Jag har varit less allt vad vinter heter sedan den första snön föll i oktober, men kylan är värre än snön, den vänjer jag mig aldrig vid.

Ha det fint, hoppas våren kommer snart!
Anonym sa…
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lena sa…
Och idag fortsätter det snöa, det tar liksom aldrig slut...Såg på min Instagram att det var 15 veckor sedan snön först föll här och 15 veckor räcker tycker jag!

Hoppas inte influensan tagit alltför mycket ork, ta det fortsatt lugnt ett tag nu.
Jag ska tillbaka i morgon, det ska bli skönt!

Kramar
Håller med dig! Nu vill man se grönt gräs, blå himmel och massor av färger på lökväxterna i trädgården!!
Hihi, och jag som tyckte att vi fick mycket snö här nere igår! Den här veckan är det min tur att ha sjukstuga. Trist, men nog oundvikligt att det händer förr eller senare så här års.

Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
/Anna-Karin
Anonym sa…
Godt at du har fået det bedre! Og her er vi også ved at drukne i sne. De lover mildning i weekenden, men mere kulde igen i næste uge. Suk!

Populära inlägg