Oj!

Hemma och här är det sommar! Varmt och skönt och full rulle i trädgården. Nästan alla tulpaner blommar för fullt och allt har växt, allt.


Jag kan inte förstå att bara på tre dagar så känns trädgården som en djungel. Var börjar man? Känslan av att ha tappat kontrollen över ogräset infinner sig. En lätt känsla av trötthet. Så var börjar man? Mitt bästa kvickfix är att klippa gräset och köra med trimmern runt alla stenar. 


Helt plötsligt ger inte trädgården ett lika ovårdat intryck och lugnet infinner sig. Vilken underbar kväll, stilla och varmt. Middag på verandan. Riktig sommarkänsla. Ogräset rensar jag en annan kväll. Nu är tid att njuta!

Kommentarer

Ruben sa…
Ja, det har verkligen hänt mycket, både i naturen och i trädgårdar, på de sista dagarna!!
Härlig bild på trädgården! Gillar skuggorna i gräsmattan!

Ha det gott!
/Ruben
Lena sa…
Visst känns det som om man städat trädgården när gräset är klippt och kanterna trimmade?

Jag riktigt ser timme för timme hur luktärtorna växer mot armeringsmattan, så härligt!

Ha en fin vecka!

Kramar
Margot sa…
Din trädgård är så fin och alldeles vid vattnet, härligt! Jättevackra tulpaner! Nu händer allt snabbt när värmen kommit, jag borde också ta itu med gräsmattan, dvs det lilla som finns av gräs:)
Ha det gott!
Kram
Åh så vacker det är hos dig. Hihi, jag fick också göra en kvickfix förut:)). Och vad mycket bättre det känns:). Sitter ute på altanen och dricker te nu! Underbart!!
Ha det gott.
Kram Maria
Anonym sa…
tulips are just lovely :) Hi.
Håller med ... är bara gräsmattan klippt och kanterna trimmade känns det som att man har trädgården under kontroll !! Sen kan man ta resten en annan dag !

Ser helt underbart hos dig ... med alla tulpanerna som blommar !

Återkommer med datum om öppen trädgård .. annars är du alltid välkommen om eller när du har vägarna förbi !

Ha det så gott !
kram/isa
Malin sa…
OJ vad jag gillar ditt kvickfix - min melodi för alltidfix...
En nyklippt gräsmatta slår hela världen med häpnad!
Naturen har en sån brådis att jag tom har missat hundtandsliljornas blomning - poff så var det över. Syrenen blommar - behöver jag skriva mer?
Nu vill jag önska dig en riktigt bra vecka!
kram Malin
Vilken härlig bilder på fina tulpaner och blomning. Ja, attan vad det växer nu. Den bara jorden börjar försvinna och allt är grönt och fint. Det har varit underbara dagar i helgen. Ha det gott!
Blomkärringen
Marina sa…
Det är nog så man får göra. En quickfix och sedan bestämma sig för att njuta till tid finns för resten av jobbet. Det går verkligen fort för ogräset att växa till sig.

Kramar!
Så många fina tulpaner ni har i trädgården! Väldigt fina färger. Ja det har verkligen växt i trädgården på bara några dagar. man kan inte hinna med allt på en gång, men som du säger: klipper man gräset och fixar kanterna så ser det genast bättre ut! Kram Therese
Kerstin sa…
Vad många fina tulpaner! När här började bli grönt, låg det fortfarande snö hos dig men nu håller du verkligen på ätt gå om oss här nere i Skåne! Helt rätt att ta det lite lugnt och vägra bli stressad av ogräset förresten. Kram, Kerstin
Byronesse sa…
Det är så fint så fint i er trädgård! Kan tänka mig hur ni suttit där på verandan och ätit kvällsmat och tittat ut över trädgård och sjö. Hoppas ni haft det skönt på Öland. Kan du kvickfixa mig (jag menar inte med gräsklippare,trimmer, sax eller rakhyvel? Ryck gärna upp mig med rötterna så jag får hitta lite ny mark;-)

Kram/Em
Vilken vacker trädgård! Visst är det en fantastisk tid vi har nu! Hos oss hinner gräset knappt upp innan jag klipper ner det igen... meeen det har sin naturliga förklaring. Jag måste ha täckning till mina odlingar! ;) Innan jag kom på hur bra det är att odla på det viset så klipptes knappt gräset alls på en sommar.

Ha en fantastisk solig trädgårdsvecka!

/Anna
blompia sa…
O så vackra tulpaner!!! Vad heter den oranga nere till höger och den vitrosa papegoj (?) längst ner till vänster?
Trädgården ser helt underbar ut!
AnnCharlotte sa…
Gräsklippning och kantputs är det bästa att ta till när det känns stökigt tycker jag också.
Men oj vad gräset växer mycket nu...iallafall på jobbet där jag gött det. Hemma är det lite lugnare :)))
Ha det bra :)
Anonym sa…
Så härlig din trädgård är, ja, det är den ju alltid, men just det där lummiga försommargröna är ju så fint. Känner igen den lätta panikkänslan, precis så var det när vi kom hem från Öland till djungeln som hade bildats här under de ynka dagar vi var borta. Men gräsklippartricket funkar, sen kan man grilla i lugn och ro! :) Kram Hanna
Laila sa…
Så många härliga tulpaner du har! Nu väller allt verkligen fram, både ogräs och odlat! Har inte hunnit så mycket i trädgården trots att vi varit hemma - sex barnbarn här över långhelgen, roligt men det tar på krafterna...
Kram
Vilka vackar tulpaner!
Ulrika sa…
Så många fina tulpaner du har, verkligen snyggt! Visst är det härligt med en nyklippt gräsmatta, måste nog bli en klippning här också imorgon!

Kram Ulrika
Vilka snygga Tulpaner du har. Läckert collage!

Javisst måste man ta sig tid att njuta också, ogräs får man plocka lite då och då.

Ha det gott!
M/S Design sa…
Det gör mycket när gräset är klippt!!
Fin miljö på Öland! en ö som jag aldrig varit på, det har bara blivit Gotlands besök för oss och där är det underbart!
Vackra Tulpaner!
Mariana

Populära inlägg