Hårdbevakning!

Gissa om jag har utövat hårdbevakning på klart.se. För ett par dagar sen skulle vädret till helgen vara nere i ett par plusgrader och kartan visade inte bara regn utan till och med snö... Hemska tanke! Eftersom jag ska på äventyr i helgen vill jag, och säkert mina kamrater också, bra väder som man fota i. Mer får ni inte veta...just nu!


Tack alla för era härliga hejar rop. Jag är inte färdig med uppsatsen men på god väg och ikväll kommer jag att ge mig ut i trädgården och gräva lite efter det att F har somnat. Inget kan stoppa mig nu.



I trädgården händer det saker varje dag. Tulpanerna är verkligen på gång och det ska bli så roligt att se hur det blir när alla slår ut. Måste komma ihåg att dokumentera så jag vet vad jag ska komplettera med i höst.


I rabatten är det grönt av alla tulpaner och på trappen blommar penséer och pingstliljor.



Den tulpan som har kommit längst är en sort jag satte första året vi var med trädgård. Den har nästan aldrig fått blomma eftersom rådjuren har ätit upp den nästan varje år. Snart slår den ut!


Igår fick jag min 99:e följare på bloggen, välkommen Veronica och tack för din härliga kommentar, undrar vem som blir nummer 100?

Kommentarer

Lena sa…
Själv håller jag väderkollen på yr.no och det ser hyfsat ut till helgen. Och jag hoppas det förblir så eftersom vi troligtvis ska till kollo i morgon kväll och snygga till trädgården inför försäljningen.

Så fint du har det på trappen med alla krukor!

Ha det så härligt på ditt äventyr!

Kramar
Så fina bilder, och din trapp ser så välkomnande ut med alla krukor som prunkar!
Jag kollar också vädret i helgen, mest för att sonen ska spela match på Hönö, och även att jag vill plantera mina rosor.
Undra vad du ska ut på för kul i helgen:)). Nyfiken:).
Hoppas rådjuren låter din sötnos vara ifred!
Grattis till alla följare. Din blogg är en av mina favoriter.
Ha det gott.
Kram Maria
Byronesse sa…
Jag håller tummarna för en fin fotohelg! Det händer verkligen grejer där nere i din trädgård. Stor skillnad bara sedan jag var nere och grävde:-) I´ve got news for you...men de får vi ta efter helgen:-)

Kram/Em
Katarina sa…
Oj, vad mycket tulpaner du har på gång i rabatten. Du visar väl bilder när de slagit ut:)
Margot sa…
Så fint du har på trappan! Nu ser det ut att bli hyfsat väder i helgen trots alla hot om busväder, kommer säkert att bli soligt och fint:) Har konstaterat att jag måste skaffa mycket mera tulpaner, är alldeles för glest i rabatterna nu! Endel av tulpanerna som blommade förra året ser tyvärr inte ut att komma alls i år!
Ha det gott!
Kram
Helena sa…
Jasså du ska på äventyr :-)
Jag har en gissning...hm...
KRAM från mig!
Åh! Ska du ut på äventyr..?! :) Spännande! Självklart får du låna bilderna. :)
Massa kramar!
Ulrika sa…
Härliga bilder, hoppas det inte blir dåligt väder! Jag ska också ut på äventyr med 2 kompisar Uppsala-Enköping-Zetas. Undra vad du ska på för roligt då?

Kram Trevlig utflykt!
Spännande med äventyr :-). Ja nu vill vi inte ha kallt igen. Jag har dock varit ute och bäddat om mina dahliakrukor ikväll. Utifall att...

Ha det gott!//Laila
Berit sa…
Trädgårdsäventyr?? Så härligt!!!
Så underbart med alla tulpaner,hos mig vill de inte riktigt år två...
Ha en underbar dag!!
Marina sa…
Så fint med alla tulpaner!

Fint väder får det så klart gärna bli i helgen. Jag ska vara hemma en del men ska även på växtloppis och där går jag ju helst i fint väder.

Kramar från mig!
AnnaHelena sa…
Jag gillar verkligen alla dina krukor med blommor i alla möjliga färger! Det ser glatt och härligt ut!

Ha det bra - vad du nu än ska hitta på för spännande... :)

Kram // AH
Anette sa…
Vilka fina bilder å mysig blogg:)
Den kommer jag att titta in på fler gånger absolut!
Anette ♥
Anette sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg