Vilken start på september!

Den här helgen har verkligen varit en fantastisk start på hösten! På hemvägen från färjan stannade vi till på Hornbach för att köpa lite byggmaterial. Jag tog en snabb vända till växtavdelningen och hittade massor av höstplantor för nästan inga pengar alls. Trappen fick lite påfyllning av höstfägring även om jag inte har hunnit få ner dem i krukor.


Dessutom lyckades jag plocka på mig några tulpanlökar till väldigt bra pris, vad sägs om 20 st för 60 kr?


Angelique, blommar maj, 40 cm hög. Monte Sweet, blommar april-maj, 25 cm hög.Queen of Night, blommar maj, 50 cm hög. Har ingen aning om kvalitén på dessa lökar men de ser fina ut! Blir spännande att se i vår. Jag köpte 20 av varje sort.

Till alla er som inte har varit på Gotland och hejar på bygget... Vi får väl ta och sno ihop en bloggträff om ett par år när det har växt till sig lite. Det finns ju boende :-)
Hoppas alla får en solig och härlig höstvecka!

Kommentarer

Lena sa…
Har just läst igenom dina Gotlandsinlägg, så härligt det låter med huset, sjön, altanen, träd...

Ha en fin vecka!

Kramar
AnnCharlotte sa…
Vilken härlig höstblandning. Hösten medför ju inte bara tråkigheter, även om man saknar sommaren, som tur är.....
Ha det bra :)
Anna sa…
Va härligt att ni håller på att förverkliga en dröm!
Blev det något trädgårdstittande för din del igår?
Själva var jag tvungen att jobba och missade visningsdagen.
Anonym sa…
Åh vilken härlig shoppingrunda! Har märkt att Hornbach har mycket bättre trädgårdsutbud än Bauhaus, K-Rauta och andra kedjor. Så fin din trapp blev!

Gissa om jag tänker vara med på den bloggträffen, count me in!

Kram!!! /Hanna
Mia sa…
Hmm... Hornbach, så de hade mycket inne nu? Kanske dags att ta en tur dit. :)

Vad skoj att följa husbygget på Gotland, ska bli spännande att se slutresultatet. :D

Kram Mia
Sara sa…
Vilken trevlig trädgårdsblogg du har!
Marina sa…
Så mycket fint!

Kram!
Vilka fynd du har gjort! Synd att det inte finns något Hornbach på lite närmare håll.. :) Det blev himlans fint!
Kramar!

Populära inlägg