Söndagsfix!

Imorse när vi vaknade regnade det. Ett sånt där härligt regn som har precis lagom mängd när det kommer ner. Ett regn med känsla av sommar. Jag började med det stora projektet att fylla på jord i de första rabatterna som jag gjorde, verandarabatterna. Rabatterna behöver minst 15 cm och det tar sin tid att lyfta rosorna och plocka ut alla perenner men jisses vad fint det blir. Det krävs lite planering eftersom jag vill flytta en del växter och möblera om lite. Nu är det i alla fall påbörjat få se när jag kan fortsätta med projektet... man är ju lite beroende av vädret.   
 
 
Älskar mina skyltar som Lotta har gjort!

Gräslöken frodas!
 H har slagit ner stolpar eftersom staketet äntligen kommer imorgon. Det har tagit sin lilla tid och nu är jag lite nervös. Tänk om det inte blir bra! Ni vet, man har en bild i huvudet och så kanske den inte alls stämmer överens med verkligheten. Men visst ska det bli skönt att få upp staketet. Bara att få ner stolparna gjorde att det kändes mer ombonat. 

Snart får granhäcken sällskap!

Ska bli så skönt med bakgrund till rabatten!

Helgen har verkligen varit en fixarhelg! Avenbokshäck planterad, stolpar ner i backen, potatis i jorden, börjat höja verandarabatten och snart klar med att sänka marknivån framför glasverandan... Vem behöver ett gym när man har en trädgård!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Trädgårdsarbet gynnar både kroppen och sinnet.....
KLart att det blir fint med staketet.
Ha det bra :)
Marina sa…
Det känns riktigt härligt med senaste dagarnas regn tycker jag. Just nu blåser det och det hade jag iofs. klarat mig utan men men..

Kram!

Populära inlägg