Inspiration på nära håll

I eftermiddags var jag och F hos mysiga D och hennes son G. Solen sken och det är märkligt hur två tomter som ligger ganska nära varandra kan vara så olika. Hemma hos oss ligger snön som ett täcke över gräsmattan. Hemma hos D är det mesta av snön borta. Huset ligger på en höjd och solen lyckas snabbt smälta bort snön som ligger i sluttningen.

Förutom en mysig stund, F och G är verkligen så goa med varandra, så fyllde jag på med trädgårdsinspiration. Jag älskar sten, trappor och mossa och det finns det mycket av hos D.

 Hur fin är inte en stentrapp som fått lite mossa på sig. Nu fick jag tillbaka lusten att gjuta en trapp från den "stora" vägen.


Eller den här stentrappen som har blivit inbäddad i gräs. Snödroppar och vintergäck fanns det massor av och det är ett måste i vår trädgård nästa vår. Efter ett par timmar hade jag glömt bort att det låg ett lätt täcke av snö i morse när jag drog upp rullgardinen.



Växtstöd gjort av stammar/pinnar, hur fint som helst! Ibland behöver man inte gå långt för att få trädgårdsinspiration. Det kommer med all säkerhet bli fler bilder från den här fina trädgården. Hela slänten är fylld med bland annat lavendel... tänk när alla fjärilar och humlor surrar omkring! Ah, härliga sommar!

Kommentarer

Men visst är det väl det som man helst ska göra, ta saker som man hittar och göra något kreativt av det i stället för att rusa till affären och köpa plastväxtstöd :-)
Jag älskar också sten och laddar för ett möte med traktens bönder nu på onsdag då jag ska gå hårt åt dem och tigga och be om att få tillgång till deras stenhögar de får i hop när de rensar åkrarna :-)
(Hittade hit från odla.nu länkar)
AnnCharlotte sa…
Att besöka andras trädgårdar är oftast den bästa inspirationen. för att se vad man kan göra eller vad man inte kan göra ;))
Ha det bra ;)

Populära inlägg