Äppelblom!

Vilken underbar dag vi har haft! Startade morgonen som vanligt med att fixa i trädgården när F sov sin morgontupplur. Imorse satte jag skydd runt några av rosorna i regnbågsrabatten. De har tagit sig otroligt bra från sorkangrepp och kyla så nu skyddar jag dem mot rådjuren... Efter det sådde jag ringblommor i regnbågsrabatten. Jag kommer inte hinna planera och plantera en massa perenner i år så jag fyller ut med sommarblommor.


Äppelträdet har börjat blomma, har aldrig sett så många blommor på trädet förut!

Sen åkte vi till Djurgården och mötte upp en kompis. Knallade bort till Rosendal och bara mös på en filt hela dan. Kan det bli bättre?


Efter många upplevelser och härliga skratt är det skönt att sova en stund på en filt!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Vilken mysig dag ni har haft....
Nina sa…
Åh va vackert med äppelblom!! Vårt äppelträd dog efter haratack/rådjursattack mot barken, de gick på snön och kom på så sätt högre upp än skyddet var.

Berätta gärna om rosendal, är det fint? Har aldrig tagit mig för att åka dit. Ni ser ut att ha haft det jättemycket, härligt när barnen kan somna sådär.
Margot sa…
Låter som en riktigt mysig dag!!
Har ovanligt mycket blom på äppelträdet också i år!
Ha det gott!
Camilla sa…
Vilken snäll liten F som sover så sött! <3
Härligt att rosorna börja ta sig efter den långa vintern.
Ha det gott! Kram C
Hélena sa…
Ja, dagen var supermysig. Mådde bra hela söndagen. Rosendal är fint och det finns en del att se. Mest tycker jag om att bara vara, ligga på en filt och titta på människor och växter.

Populära inlägg