Allt händer på en gång!

Tidigt i torsdagsmorse åkte vi till Öland för att ha en mysig långhelg och hälsa på svärföräldrarna. När vi kom tillbaka i söndags var det som om vi varit borta i flera veckor. Allt har växt och trädens löv har slagit ut.

Avenboksplantorna har vecklat ut sina blad
När jag går tillbaka ett par dar och tittar på bilder och jämför utsikten med idag är det en enorm skillnad. Det är i Stockholm det vackra vädret har varit! Nere på Öland hade vi regn och dimma.

Utsikt över sjön för sex dagar sen och utsikten idag

Idag har det härliga vädret fortsatt och jag har njutit med utelunch, fika och mys under eken. F verkar trivas ute lika mycket som jag. När vi låg på filten under eken låg han och tokskrattade. Lite jobb blev det när pluttis sov. Jag fyllde klart med jord i grönsakslandet och vattnade granhäcken. Upptäckte att jag helt glömt bort att vårsolen är stark och dessutom ligger häcken nära stenmuren vilket gör att vattnet lätt rinner bort. Det bästa är nog att plantera om alla granplantor en mulen dag.

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Snart har du hjälp med grävningen....;)

Populära inlägg