Vår prins!

Det tog ett tag men sen kom han... Vårt Busfrö, vår prins!

Jag gick två veckor över tiden och måndagen den 14:e december bestämdes det att jag skulle sättas igång. Sagt och gjort! Jag fick piller och dropp för att värkarna skulle starta och de gjorde de men Busfröt ville inte komma ut. Hur vi än kämpade låg han kvar högt uppe och ville inte ner.


Fabian, här två veckor!
Efter ett par timmar med värkar rekomenderades vi kjesarsnitt och jag är idag väldigt glad att vi hoppade på så fort som vi gjorde. Måndagen den 14:e december 23.19 plockades han ut och han skrek som en tokig innan de la honom på mitt bröst. Läkarna sa efteråt att han hade aldrig kommit ut den vanliga vägen, navelsträngen log två varv runt halsen och han kom inte ner.
Nu ligger han på soffan och sover. Det är märkligt vad lite man hinner göra de här första veckorna. All tid är verkligen fokuserad på honom... och jag älskar varenda sekund.
Ska bli spännande att se hur det blir i vår. Om han är en kille som tycker om att titta på mamma när hon härjar i trädgården.

Kommentarer

SqZ sa…
Stort grattis till föräldrarna och ett stort välkommen till världen lilla Fabian :-)
Grattis!
Vilket liten sötnos!!
AnnA sa…
Ett stort GRATTIS!
Åh, vad jag har tänkt på dig...Jag har ju sett att det varit lugnt på bloggeriet, och jag har undrat.
Åh, vad skönt att det har gott bra och vilken ljuvlig son du har fått till ditt hjärta och din trädgård.
Sköt om er!
Grattiskramar!
AnnA
AnnCharlotte sa…
GRATTIS...
...så härligt och spännande livet kommer att bli nu. Det var det ju förhoppningsvis innan också men nu har det ju blivit en dimension rikare...och riktigt som innan blir det aldrig :) :)
Grattis till en fin kille.Njuuuuut tiden kommer inte tillbaka, allt annat finns kvar till den dagen du har lust.
Varma hälsningar
Helen
Vilken söt prins! Grattis till er alla!

Titta gärna in på min sida och delta i en tävling om Biljetter till Trädgårdsmässan i Stockholm i vår.

Kram C

Populära inlägg