Sol, vind och vatten!

Vilket väder! Igår regnade det så mycket att jag bestämde mig för att ligga i soffan och mysa med en bok hela dagen. Boken tog slut och då satte jag igång och planera vad jag sätta mot grannen. Vad sägs om silverpäron, vingbenved, havtorn och något körsbär?

Innan ovädret bröt ut hann jag göra en liten fotorunda. Honungsrosen är helt fantastisk och doftar ljuvligt.



Alchymist och Queen of Sweden har äntligen satt igång med blomningen.



Idag är det bättre väder MEN det blåser som sjutton. Jag har bundit upp flera rosor som mer eller mindre ligger ner på grund av blåsten. När jag höll på för fullt fick vi besök av vår lilla söta marodör, ekorren. Den här gången klättrade han under amplarna med jordgubbsplantor och slet i "vadden". Han var helt svart om nosen och jag undrar om det är rötterna han är ute efter.

Det är kul med allt djurliv. Man märker att tomten har funnits i fyra år och att djuren börjar hitta tillbaka.

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Det är väl inte så ofta som ekorrar kommer så nära...
Det låter fint med växterna du funderar på. Jag gillar speciellt Silverpäron (har ett själv)och Havtorn. Körsbär finns det ju några att välja på....

Populära inlägg