Drömmar!

Vinter utanför fönstret och melodifestivalen framför tv:n... Kan man göra något annat än att drömma sig bort till vår, sommar och en framtida vinterträdgård.

Idag åkte vi, jag och H, till plantagen och handlade jord och krukor. Imorgon ska jag så...

Börjar inse att jag har handlat alldeles för många fröer. Funderar på att köpa pallkragar och så alla fröer som kan sås ute i dessa. Då slipper jag alla små krukor, hm, tål att tänkas på.


Bilden hämtad ur Gillans album på Odla

Annars drömmer jag just nu om vår blivande vinterträdgård. Om X antal år ska vi bygga en vinterträdgård i anslutning till huset. Ett glasrum, helst byggt med gamla fönster på en sockel av tegelsten. Hur underbart skulle det inte vara?



Det här huset har lite för långt tak tycker jag men jag gillar ljuset och renheten.



Högre väggar och taket blir mindre, det är snyggare!


Hur fint är inte det här? Sten en bit upp och sedan glas. Mycket ljus och tänk hur många plantor man kan odla där...

Kommentarer

Populära inlägg